Måling af Fremdrift2025-09-24T11:40:47+02:00
Christian Buur Strategi

Måling af fremdrift – gør strategien målbar og troværdig

En strategi mister hurtigt sin kraft, hvis ingen kan se, om den reelt rykker organisationen i den ønskede retning. Måling af fremdrift handler om at udvikle relevante målepunkter, der giver jer et klart billede af, hvor langt I er kommet – og som kan skabe tillid hos både interne og eksterne interessenter.

Hos os får I hjælp til at omsætte strategiske mål til konkrete indikatorer og resultatmål. Det kan være målepunkter, der viser, om organisationen bevæger sig i den rigtige retning, eller indikatorer, der kan bruges i resultatkontrakter og rapportering til fonde, bestyrelser eller andre partnere. Vi sikrer, at målingerne både understøtter læring internt og giver jer en stærkere dialog med omverdenen.

Typiske udfordringer med strategi-implentering, I måske kender

  • • Hvordan gør vi vores strategi målbar uden at drukne i data?
    • Hvordan vælger vi de rigtige indikatorer, der faktisk siger noget om fremdrift?
    • Hvordan skaber vi målepunkter, der både giver intern læring og opfylder eksterne krav?
    • Hvordan undgår vi at evaluering og rapportering bliver en administrativ byrde?
    • Hvordan kobler vi fremdriftsmåling til vores strategiske mål og prioriteringer?
    • Hvordan kan vi bruge fremdriftsmåling til at styrke tillid og transparens over for interessenter?

Har du lyst til at vende jeres udfordringer? Ring til Christian Buur2169 1659. Vi giver gerne et første perspektiv.

Vil du vide mere?

Ane Iversen Pluss

Ane Iversen

Partner

+45 61 26 52 54


    Viden og cases om strategi & ledelse

    Go to Top